میخواهید بیشتر با مخاطبین هدف خود ارتباط برقرار کنید؟
در این فکرید که چگونه محتوای رسانههای اجتماعی مرتبط را بهطور مداوم ارائه دهید؟
برنامهریزی تولید محتوا در رسانههای اجتماعی باعث میشود بازاریابی شما در راستای سیاستهای سازمانتان حرکت کند و احتمال اینکه به اهداف تجاریتان برسید بیشتر شود.
در این مقاله میفهمید:
چگونه طرح بازاریابی رسانههای اجتماعی برای کسبوکارتان ایجاد کنید
-
نحوه گذار مشتری ایده آلتان از آگاهی به خرید را بفهمید
فرقی نمیکند 24 ساعت است که شروع به فعالیت کردهاید یا ده سال! درهرحال تعریف مشتری هدف شما بخشی حیاتی از مسیر تجاری شماست. شاید فکر کنید تعریف مشتری هدف که معمولاً بر اساس دموگرافیک، سن، جنسیت و غیره انجام میشود آسان است.
اگرچه باید پا را فراتر از شناسایی مشتری هدف بر اساس وضعیت تأهل، مکان زندگی یا سرگرمیها بگذارید اما در حوزهی «تجربه» باید تجربهای در اختیار مشتریهایتان بگذارید که عاشقش شوند. مثلاً اوبر (Uber) و ایربیانبی (Airbnb) شرکتهای موفقی شدهاند چون با رفع یک نیاز تجربههای عالی برای مشتریهای خود به ارمغان میآورند.
خودتان را جای مشتریهای هدفتان قرار دهید. وقتی محصولی را جستجو میکنند اولین فکرشان چیست؟ از این مرحله چگونه به مراحل دیگر پیشرفت میکنند؟ از همه مهمتر آخرین سؤالی که پیش از خرید میپرسند چیست؟ برای درک بهتر این روش دو مشتری فرضی به نام ریحانه و جواد را تحلیل میکنیم.
ریحانه کارآفرینی خلاق است و نسبت به کار و سبک زندگی رویکردی بصری دارد. او پرشور و کنجکاو است، همیشه پیش از خرید یک محصول یا خدمت سؤالاتی میپرسد. او از طریق داشبوردهای اطلاعاتی پینترست یا پستهای اینستاگرام به پاسخ سؤالات خود میرسد. میتوانید روش شناسایی فرآیند تفکر ریحانه هنگام خرید یک محصول یا خدمت را به این شکل دریابید.
جواد نسبت به تعادل بین کار و زندگی بهصورت تحلیلی و روشمندتر فکر میکند. او بیشتر از ریتا به حقایق و ارقام علاقهمند است اما مثل ریتا با دوستانش صحبت میکند و از گوگل برای جمعآوری اطلاعات استفاده مینماید. او برای رسیدن به پاسخ سؤالاتش رویکرد لینکدین محور را ترجیح میدهد که بیشتر به سمت مدل b2b گرایش دارد.
در اینجا میتوانید به این شکل به شناسایی رویکرد جواد در خرید یک محصول یا خدمت بپردازید.
سه مرحلهی اول مسیر دستیابی به مشتری همیشه یکسان است اما رویکرد انسانی در آنها متفاوت است. مشتری مطلوب شما سؤالات متفاوتی میپرسد و کسبوکار شما میتواند با پاسخ به سؤالات مشتری و ارائه محتوای ارزشمند در قالب پست وبلاگ، تصویر، داشبورد یا پنل اطلاعاتی و وبینار اعتماد او را جلب کند.
با اختصاص دادن زمان کافی به درک نحوهی تفکر مشتری هدف بهتر میتوانید بفهمید چه محتوایی به مذاق آنها خوش میآید و اینکه چگونه میتوانید اعتماد آنها را جلب کنید.
-
بدانید به چه دلیل از رسانههای اجتماعی برای کسبوکارتان استفاده میکنید و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) را شناسایی کنید
تعیین هدف برای فعالیتهای شما در رسانههای اجتماعی حیاتی است. بدون داشتن هدف نمیتوانید موفقیت یا شکست طرحتان را ارزیابی کنید. در ادامه به سه هدف احتمالی و نحوهی سنجش آنها میپردازیم.
جامعه مخاطب هدفی مرتبط بسازید
فرض کنید دوازده ماه صرف ساخت اجتماعی محدود از افرادی کردهاید که با شما به تعامل پرداختهاند و محصول یا خدماتتان را خریداری کردهاند. گروه خصوصی فیسبوکتان تا 350 عضو دارد و بااینکه تعداد زیادی به نظر نمیرسد (در مقایسه با پایگاه داده آدرسهای ایمیل شما که بیش از 17 هزار نفر است) اما این گروه فقط با ارسال دعوت شکلگرفته و پر از مشتریهای راضی است.
اعضای گروه فیسبوک شما از طرفداران صفحهی فیسبوک شما مهمترند چون هرروز با شما در تعاملاند.
با استفاده از این معیارها میتوانید رشد این اجتماع خاص را بسنجید:
- تعداد اعضای گروه
- میزان تعامل در ویدئوهای زنده
- تعامل در پستهای روزانه
- سؤالاتی که گروه شما میپرسند
متأسفانه ابزار تجزیهوتحلیل (آنالتیکس) فیسبوک برای گروههای خصوصی موجود در این رسانه خدمات زیادی ارائه نمیدهد پس باید از ابزار شخص ثالث مثل گریتیکس (Grytics) استفاده کنید.
میزان آگاهی از برندتان را افزایش دهید
بیشترین دلیلی که بازاریابها از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند افزایش آگاهی برند است. هر فرد بهطور متوسط تقریباً تا دو ساعت در روز را در رسانههای اجتماعی سپری میکند؛ دقیقاً به همین دلیل است که آگاهی از برند هدف کلیدی کسبوکارها است.
فرض کنید شبکهی منتخب شما توییتر باشد. میتوانید معیارهای زیر را تحلیل کنید تا میزان آگاهی برندتان را ارزیابی نمایید:
- تعداد دنبال کنندگان
- تعداد نمایش
- تعداد منشنها و به اشتراکگذاریها
- توییتهای برتر (برای کمک به شما در درک اینکه مخاطبینتان بیشتر با چه چیزهایی در تعامل هستند)
- منشنهای برتر
- تعداد بازدیدهای پروفایل
- دنبال کنندگان جدید
افزایش تعامل
تعامل دومین معیار مهمی است که کسبوکارها برای سنجش موفقیت رسانههای اجتماعی از آن استفاده میکنند. افزایش میزان تعامل به شما در ایجاد اعتماد به برند، توصیهها و درک و برداشت آنلاین کمک میکند. تعامل بهویژه در فیسبوک و اینستاگرام اهمیت دارد چون در این رسانهها پستها را بر اساس تعامل رتبهبندی میکنند و آنهایی را که تعامل بالاتری دارند پیش از پستهایی که تعامل کمتری دارند در فید نشان میدهند.
معیارهای تعاملی را که مشابه موارد بالا هستند تحلیل کنید. بهعلاوه تعداد اعضای اجتماع را که از طریق توییتهای دوباره، پسندیدن، پرسش سؤال و هر نوع شیوهی دیگر بهطور روزانه با شما ارتباط برقرار میکنند با دقت بیشتری بررسی کنید.
- شبکهی اجتماعی مناسبی برای تعامل با مخاطبینتان انتخاب کنید
هدفگذاری همه شبکههای اجتماعی بدون در نظر گرفتن دموگرافیک یا مشخصات جمعیت شناختی هر پلتفرم نتیجهای را که میخواهید به دنبال ندارد. پیش از تصمیمگیری در مورد پلتفرمی که میخواهید وقتتان را در آن صرف کنید لازم است تحقیق کنید تا بفهمید کدام شبکههای اجتماعی مشتریهای هدف شما را جذب میکنند. روی دو زمینهی کلیدی تمرکز کنید: دموگرافیک پلتفرم و واکنش در پلتفرمهای دیگر.
فیسبوک
فیسبوک بیش از 1.86 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. بر اساس نتایج تحقیقات (Pew Research) از نوامبر سال 2016، 79 درصد بزرگسالان آنلاین از فیسبوک استفاده میکنند. تقسیمبندی سنی بهصورت: 18-29 (88 درصد)، 30-49 (84 درصد)، 50-64 (72 درصد) و 65 به بالا (62 درصد) است. ازنظر جنسیت، زنان با درصد بالاتری (83 درصد) نسبت به مردان (75 درصد) از فیسبوک استفاده میکنند.
کاربران فیسبوک روزانه بیش از 100 میلیون ساعت محتوای ویدئویی در این پلتفرم تماشا میکنند. از وقتیکه فیسبوک لایو (Facebook Live) راهاندازی شد، بازدید از ویدئوها 700 درصد افزایش یافت چراکه مردم برای تماشای ویدئوهای زنده نسبت به ویدئوهای از پیش ضبطشده 3 برابر بیشتر وقت میگذارند.
توییتر
توییتر 319 میلیون کاربر ماهانه فعال دارد. بر اساس تحقیقات «Pew»، 24 درصد بزرگسالان مرد و 25 درصد بزرگسالان زن از توییتر استفاده میکنند. 80 درصد استفاده از توییتر از طریق موبایل است.
اینستاگرام
اینستاگرام ماهانه 600 میلیون کاربر فعال دارد. در سال 2018، این شبکه بیش از 106 میلیون کاربر فقط در آمریکا داشت. درآمد جهانی اینستاگرام از طریق تبلیغات موبایلی در سال 2017 به 2.81 میلیارد دلار رسید.
بر اساس نتایج تحقیقات «Pew» اینستاگرام روی بانوان بیشتر اثر میگذارد؛ 38 درصد زنان بزرگسال آنلاین از این پلتفرم استفاده میکنند درصورتیکه 26 درصد مردان بزرگسال آنلاین جزء کاربران اینستاگرام هستند. 51 درصد کاربران اینستاگرام بهطور روزانه به این پلتفرم دسترسی دارند و 35 درصد آنها چند بار در روز حسابشان را در این پلتفرم چک میکنند.
در سال 2016، اینستاگرام از ویژگی جدیدی به نام «استوری» رونمایی کرد که در حال حاضر روزانه 200 میلیون کاربر فعال دارد.
پینترست
بر اساس تحقیقات «Pew»، تقریباً یکسوم کاربران اینترنت بزرگسال در پینترست هستند. دموگرافیک پینترست نسبت به توییتر و فیسبوک توازن کمتری دارد؛ 45 درصد زنان و 17 درصد مردان از این شبکه استفاده میکنند.
لینکدین
لینکداین هنوز هم با داشتن ماهانه 106 میلیون کاربر یکتا، جزء رهبران شبکههای اجتماعی b2b است. این شبکه در 200 کشور عضو دارد و به 24 زبان در دسترس است. بر اساس نتایج تحقیقات «Pew»، 31 درصد مردان بزرگسال و 27 درصد زنان بزرگسال از این شبکه استفاده میکنند.
40 درصد کاربران بهطور روزانه حسابهایشان را بررسی میکنند و در هر ثانیه دو عضو جدید به این شبکه میپیوندند. بیش از یکمیلیون کاربر لینکداین در این پلتفرم، محتوای طولانی منتشر کردهاند و 160 هزار پست طولانی در هر هفته منتشر میشود.
یوتیوب
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است و ماهانه 167.4 میلیون کاربر یکتا دارد. در هر 60 ثانیه 400 ساعت ویدئو در یوتیوب آپلود میشود و 58.2 درصد کاربران اینترنت آمریکایی یک حساب یوتیوب دارند.
در یک ماه، 80 درصد افراد بین 18 تا 49 سال یوتیوب تماشا میکنند. یوتیوب شبکهای است که مردان با آمار 62 درصدی در آن سلطه دارند و تنها 38 درصد زنان از آن استفاده میکنند. تقسیمبندی سنی کاربران اینگونه است: 18- 24 (11 درصد)، 25-34 (23 درصد)، 35-44 (26 درصد)، 45- 54 (16 درصد)، 55 -64 (8 درصد)، بالاتر از 65 سال (3 درصد) و کاربرانی که سن نامعلوم دارند (14 درصد).
کاربران دارنده چند حساب در شبکههای اجتماعی مختلف را مدنظر قرار دهید
پس از بررسی دموگرافیک هر شبکهی اجتماعی، تعداد کاربرانی را که در پلتفرمهای اصلی رسانههای اجتماعی چند حساب دارند را در نظر بگیرید. مثلاً اگر شبکهی انتخابی مشتری هدفتان فیسبوک است، چقدر احتمال دارد از توییتر هم استفاده کند؟ تحقیقات «Pew» در مورد درصد کاربران هر پلتفرم رسانههای اجتماعی که از یک پلتفرم رسانههای اجتماعی دیگر استفاده میکنند آمار خوبی دارد.
-
در مورد موضوعات محتوا تحقیق کنید
وقتی تصمیم گرفتید روی کدام شبکهی اجتماعی تمرکز کنید زمان خوبی است که برای تولید محتوای خود برنامه بچینید. محتوایی که ایجاد میکنید باید مشخص، مرتبط و یکتا باشد و نباید تماماً در مورد «شما» بهعنوان یک کسب و کار باشد.
اگر هدفتان تولید محتوایی است که بهترین باشد یا بهسرعت همهگیر شود، هدف واقعبینانهای ندارید؛ این رویکردی غلط در تولید محتوا است. در عوض تمرکزتان را روی تولید محتوایی بگذارید که مخاطبین هدفتان را درگیر کند.
حالا که میدانید مخاطبان شما که هستند و کجا وقت بگذرانید، وارد مکالمهای دوطرفه شوید و بفهمید مخاطبین شما چه نوع محتوایی میخواهند. در توییتر نظرسنجی کنید یا یک پرسشنامه برای مخاطبان خود تدوین کنید تا بتوانید بازخورد بگیرید.
وقتی در حال طراحی پرسشنامهاید بدانید به چه چیزی میخواهید دست پیدا کنید و سؤالاتتان را بر اساس همان انتخاب نمایید. برای جلب پاسخهای بیشتر برای تکمیل پرسشنامه یک جایزه در نظر بگیرید.
نکته: «گوگل فرمز-Google Forms» ابزاری عالی برای ایجاد پرسشنامههای حرفهای و ردیابی و پیگیری نتایج است.
روش دیگری برای شکوفا شدن خلاقیت صحبت با دوستان، همکاران و خانواده است. حتی اگر در کسبوکار شما سرمایهگذاری نکرده باشند هم صحبت کردن با آنها میتواند باعث شود ایدههایی برای تولید محتوا به نظرتان برسد که قبلاً به ذهنتان خطور نکرده بود. اگر تصادفاً دوستان و خانواده شما در دستهی مشتریهای هدف شما قرار داشته باشند که بهتر است. از اینکه برای دانستن نظراتشان از آنها سؤال بپرسید نترسید.
به رقبایتان نیز نگاه کنید. رقبایتان را بهصورت آنلاین دنبال کنید و ببینید چهکار میکنند که نتیجه میدهد، شاید آن روش برای شما هم نتیجهبخش باشد. ایدهها یا محتواهایشان را کپی نکنید اما از آنها برای خلق محتواهای خودتان الهام بگیرید. فهرست توییتری ایجاد کنید تا محتوایی را که به اشتراک میگذارند بخشبندی نمایید؛ در این صورت بهراحتی میتوانید آنها را پیدا کنید.
توصیه: فیدلی (Feedly) ابزاری عالی برای تحقیق در مورد صنعتتان بهطور آنلاین است. این ابزار میتواند صدها محتوا را در کنار یکدیگر جمع کند تا بتوانید با استفاده از آنها ایده پردازی کنید.
-
برای تقویم محتوای خود برنامهریزی کنید
وقتی تحقیقتان تمام شد این امادگی را خواهید داشت تا برای وبلاگ خود محتوا تولید کنید.
ابتدا ببینید این محتوا برای چه مشتری هدفی تدوینشده است و بعد موضوعی را برای آن انتخاب کنید. در انتخاب موضوعات مرتبط با صنعت خود با جزییات عمل کنید.
سپس عنوانی برای مقالهی وبلاگ انتخاب کنید. سه نوع کلمهی کلیدی را مدنظر قرار دهید: داد و ستدی، آگاهی دهنده و هدایتگر. کلمهی کلیدی داد و ستدی کسانی را جذب میکند که به دنبال بهترین یا ارزانترین هستند. کلمهی کلیدی آگاهی دهنده روی «چه» و «چگونه» متمرکز است و شما را بهعنوان یک کارشناس نشان میدهد. کلمهی کلیدی هدایتگر به افراد کمک میکند آنچه را میخواهند پیدا کنند و معمولاً شامل نام یک برند میشوند.
درنهایت برای هر بخش توضیحاتی بنویسید. محتوای وبلاگتان را به 4 بخش تقسیم کنید:
- مقدمه: حقیقت یا آمار جالب ارائه دهید.
- بدنه: اطلاعات را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید.
- جمعبندی: در مورد موضوع جمعبندی کنید.
- فراخوان عمل: مثلاً دانلود راهنمایی رایگان یا پیوستن به یک وبینار
وقتی فهمیدید چه نوع محتوایی میخواهید تدوین کنیم لازم است طرحی برای محتوا تهیه کنید که مشابه نمونهی زیر باشد. ستونها باید شامل ماه، روز انتشار، عنوان/توضیح، موعد اتمام، نوع محتوا (پست وبلاگ، یوتیوب، پینترست، وبلاگ شرکت و غیره) و همچنین کلمات کلیدی باشد.
حالا که فهمیدید چه چیزی میخواهید در وبلاگتان بنویسید و چه زمانی میخواهید این کار را انجام دهید؛ همچنین میدانید کجا میخواهید آن را به اشتراک بگذارید شروع به ایجاد محتوایی کنید که میخواهید در رسانههای اجتماعی منتشر کنید.
در محتوای رسانههای اجتماعی خود ویدئو بگنجانید
وقتی مردم اطلاعاتی را میشنوند احتمالاً تا 72 ساعت بعد تنها حدود 10 درصد از آن را به یاد میآورند. اگر با این اطلاعات یک تصویر همراه کنید آنگاه در مدتزمان مشابه 65 درصد بیشتر به یاد آورده میشود.
استفاده از ویدئو در رسانههای اجتماعی میتواند نرخ کلیک را بالا ببرد و گنجاندن ویدئو در صفحهی فرود به افزایش نرخ تبدیل کمک میکند. در ادامه به معرفی چند نوع ویدئو میپردازیم که میتوانید از آنها در بازاریابی رسانههای اجتماعی خود استفاده کنید.
ویدئوی زنده
از زمان معرفی فیسبوک لایو (Facebook Live)، کسبوکارهای زیادی به استفاده از ویدئوهای زنده برای بازاریابی گرایش پیداکردهاند تا بتوانند با مشتریهایشان ارتباط برقرار کنند. اینستاگرام نیز ویژگی ویدئوی زنده و استوری خود را عرضه کرده است؛ محبوبیت اسنپچت نیز بهطور قابلتوجهی در 12 ماه اخیر افزایشیافته است.
قرار گرفتن در مقابل دوربین
روش سنتی بازاریابی با ویدئو این است که خیلی راحت در مقابل دوربین قرار بگیرید و شروع به ضبط کنید. از بازاریابی به روش قرار گرفتن در مقابل دوربین استفاده کنید تا چشمهای از دنیای خودتان را به مخاطب هدف نشان دهید.
یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است؛ پس از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید و یک کانال یوتیوب ایجاد کنید. میتوانید با برداشتن یکقدم کوچک مثل انتشار یک ویدئوی خوشآمد گویی یا معرفی مختصر یک وبلاگ کارتان را شروع کنید.
توصیه: با استفاده از کارتهای یوتیوب میتوانید یک لینک به محصول ایجاد کننده مشتری راغب اضافه کنید و درعینحال مخاطبانتان را تشویق کنید به تماشای ویدئوی دیگری که منتشر کردهاید یا از آنها بخواهید در کانالتان مشترک شوند.
اسکرین کست (Screencast)
اسکرین کست (Screencast)، ویدئویی ضبطشده از صفحهی نمایش رایانه شماست؛ این روش برای آموزشهای آنلاین یا ضبط پروژههای پاورپوینت عالی است. گو تو وبینار (Go To Webinar) ابزاری مؤثر برای تولید اسکرین کست (Screencast) است چون به شما اجازه میدهد تعداد ثبتنامها، ارائهدهندگان و ضبطها را مدیریت کنید.
مونتاژ عکس
اگر در حوزهی بازاریابی ویدئویی تازهکارید و ترجیح میدهید جلوی دوربین نروید میتوانید مثل نمونهی زیر مونتاژ عکس درست کنید. از ابزاری مثل انیموتو (Animoto) استفاده کنید تا از طریق مجموعهای از عکسها و با ترکیب متن و موسیقی داستانی را بیان نمایید تا حرفهای به نظر برسد.
انیمیشن (پویانمایی)
برای ویدئوهای تشریحی یا حتی ویدئوهایی که تصاویر طراحیشده در آنها استفاده میشود میتوانید از انیمیشن استفاده کنید. ویدئوهای انیمیشنسازی شده از دیگر گزینههای ویدئویی کمی پیچیدهتر است اما اگر ماجراجویانه فکر میکنید میتوانید ابزارهایی مثل «PowToon» یا «VideoMakerFX» را بررسی کنید.
ویدئوی هیبرید
ویدئوی هیبرید ترکیبی از ویدئوهای ضبطشده با دوربین و به اشتراکگذاری صفحهنمایش است. بهطور مستقیم با دوربین صحبت کنید تا با مخاطبین خود به تعامل بپردازید و سپس صفحهنمایش خود را به اشتراک بگذارید تا اطلاعات مهم را در قالب یک ارائه نشان دهید. از ابزاری مثل زوم (Zoom)، اسکایپ (Skype) و یوتیوب لایو (YouTube Live) استفاده کنید.
-
از طریق تعامل مستمر اعتمادسازی کنید
رسانههای اجتماعی بیش از صرفاً انتشار محتوا کاربرد دارند. برای نشان دادن خودتان بهعنوان رهبر فکری و منبعی معتمد در صنعتتان لازم است وارد مکالمهای دوطرفه شوید. هرقدر ذهن بازتری داشته باشید و برای خدمات مشتریان از رسانههای اجتماعی بیشتر استفاده کنید مخاطبانتان احساس امنیت بیشتری میکنند. این باعث میشود برای خرید از شما یکقدم جلوتر روند.
بهطور متوسط هشت «تلنگر» نیاز است تا یک مشتری بالقوه از شما خرید کند. با در نظر گرفتن این موضوع به روشهایی فکر کنید که میتوانید از رسانههای اجتماعی برای کوتاه کردن مسیر استفاده کنید و به همان میزان با سرعت بیشتری یک مشتری بالقوه را به مشتری حقیقی تبدیل نمایید.
مثلاً فرض کنید که مشتری بالقوهای را در نمایشگاه تجاری میبینید. بعد او را در لینکداین و توییتر دنبال میکنید. برای تعامل با مشتری بالقوه خود در یکی از پستهای لینکداین او کامنت میگذارید یا اینکه یکی از پستهای توییترش را دوباره توییت میکنید.
این مشتری بالقوه از طریق لینکداین به شما پیام میدهد. از او میخواهید آدرس ایمیل خود را به شما بدهد و برای تماس 30 دقیقهای جهت آشنایی بیشتر وقتی را مشخص میکنید. این تماس بهخوبی پیش میرود و درنتیجه ملاقاتی شخصی ترتیب میدهید. سپس پیرو این ملاقات یک ایمیل ارسال میکنید و موافقت خود را برای شروع کار با این مشتری بالقوه اعلام میدارید.
-
پیشرفت را بسنجید و مسیر را بر اساس آن تطبیق دهید
سنجش موفقیت شما آخرین مرحله در طرح رسانههای اجتماعی شماست. باید بدانید تلاشهایتان نتیجهای برای تجارتتان در بر دارد یا نه. این فرآیند را به سه حوزه تقسیم میکنیم: نرخ تبدیل، دسترسی و تعامل.
نرخ تبدیل
نرخ تبدیل به شما کمک میکند بدانید از طریق رسانههای اجتماعی فروشی صورت میگیرد یا نه. اگر فروش صورت نگیرد باید روش خود را تغییر دهید.
برای اینکه بتوانید نرخ تبدیل را بهطور مؤثر و راحت تحلیل کنید میتوانید یک داشبورد رسانههای اجتماعی که با گوگل آنالیتیکتان ادغام میشود دانلود کنید. با این کار تمام دادههای رسانههای اجتماعی را که برای سنجش نرخ تبدیل نیاز دارید به دست خواهید آورد.
دستیابی
دستیابی به تعداد افرادی اطلاق میشود که شما با محتوایتان روی آنها اثر گذاشتهاید. این معیار به شما کمک میکند مشخص کنید محتوای رسانههای اجتماعی شما چقدر موجب رضایت مخاطب هدف میشود. در ادامه چند روش ارزیابی میزان دستیابی را ارائه میکنیم:
- ارتباطات در لینکداین
- دنبال کنندگان در توییتر
- دنبال کنندگان در اینستاگرام
- تعداد پسندیده شدنها در صفحهی فیسبوک
- تعداد نمایش محتواها و تعداد مشترکان کانال یوتیوب
- بازدیدکنندگان وبسایت
تعامل
درنهایت معیار تعامل را بررسی کنید تا ببینید چند نفر بهصورت آنلاین با شما در تعاملاند. چند معیار برای سنجش در ادامه معرفیشده است:
- تعداد کلیکها در پستهای رسانههای اجتماعی
- تعداد توییتهای دوباره و منشنها
- تعداد به اشتراکگذاری محتواها در فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین (شامل نظرات و تعداد پسندیده شدنهای لینکداین پالس (LinkedIn Pulse) هم میشود)
- نظرات موجود در فیسبوک، اینستاگرام و لینکداین
جمعبندی
بر اساس آمار استاتیستا (Statista)، تعداد کاربران جهانی رسانههای اجتماعی به 1.96 میلیارد رسیده و انتظار میرود به 2.5 میلیارد نیز برسد. سؤال اینجاست که میخواهید برای متمایز شدن چهکاری انجام دهید؟
در کنار هم قرار دادن پلن رسانههای اجتماعی میتواند به شما در افزایش تعاملات و اعتماد مخاطبین هدفتان کمک کند و موجب بقای کسبوکارتان شود.
شبکه های اجتماعی شما در چه مرحله ای هستند؟ تولید محتوای استراتژیک انجام داده اید؟
اینستاگرام خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ تبلیغات انجام داده اید؟
آیا صفحه شما قابلیت این را دارد که کسب درآمد داشته باشید؟
مقالات آران را دنبال کنید. پاسخ سوالات خود را یافته و در صورت نیاز به مشاوره رایگان با کارشناسان و متخصصین ما از طریق تماس و یا وارد کردن ایمیل/شماره تماس خود در این صفحه در ارتباط باشید.